
Els alumnes nouvinguts, es consideren aquells que s’incorporen per primera vegada al sistema educatiu. Aquests presenten un xoc emocional ja que arriben a un nou entorn social i cultural.
El centre ha de preveure mesures específiques per tal de que es puguin sentir-se ben acollits i percebre el respecte de la comunitat educativa, envers la seva llengua i cultura.
Cal que el centre organitzi recursos i estratègies adequades per a que el nen pugui seguir amb normalitat el currículum i adquirir l’autonomia personal dins de l’àmbit escolar o social.
Per això a la web http://www.xtec.cat/lic/ és un recurs informatitzat on hi ha moltes activitats pensades per aquests alumnes, recursos per als professors, proves inicials, activitats per iniciar-los al català,...
Que en pensem?
És una eina molt interessat per poder utilitzar a una aula d'acollida de nens nouvinguts, ajuda a la tasca del mestre a preparar activitats, de forma instantànea ajuda als alumnes a anar avançant en el desvenvolupament de la llengua nova i en l'ús de les noves tecnologies.
Alguns cops s'aconseguit que els nens vagin sols un curs escolar a l'aula d'acollida per aprendre l'idioma gràcies a aquesta eina.
Molts cops, la gent no li dóna importància als nouviguts. Informació molt interessant! gràcies!
ResponderEliminarL'aula d'acollida és una de les eines més importants amb les que comptem a les escoles i juguen un paper pimordial en l'aprenentatge i la integració dels nostres alumnes, sense oblidar el principi d'inclusió que hauria de regir en totes les escoles i que malauradament en molts casos es queda a un segon pla.
ResponderEliminarla teoria....se sap mol be!! (ha d'haver inclusió, integració....) però en la practica...realment això existeix? o encara hi ha molt de racisme en les aules???
ResponderEliminarJo crec que la paraula no és racisme, però si que cada cop hi ha més perjudicis en les aules. Tots sabem que la teoria és fàcil de fer i dificil de portar-la a la pràctica, però tots els qui creen lleis, normes, principis, etc etc, s'omplen la boca d'inclusió i finalment no ens donen als mestres les eines per dur-la a la pràctica. I això passa amb la inclusió i amb molts altres aspectes...
ResponderEliminarPer molts ordinadors i pissarres digitals que tinguem a les escoles, els alumnes i els mestres seguim sent persones i amb això no n'hi ha prou... La teoria ha d'anar acompanyada d'una coherència i d'una competència a l'hora d'educar...