Quina hora és?

MiniQuests

Què és?

Les MiniQuests consisteixen en una versió de les WebQuests que es redueix a només tres passos. Poden ser construïdes per docents experimentats en l'ús d'Internet en 3 o 4 hores i els estudiants les realitzen completament en el transcurs d'una classe de 50 minuts.

Per aquestes raons, les MiniQuests són un punt d'inici lògic per als professors que compten amb diferents nivells d'habilitat per a crear ambients d'aprenentatge en línia.
Els docents nous en el món d'Internet trobaran a les MiniQuests un model intuïtiu, realitzable i que per tant els ajudarà a donar els seus primers passos en la construcció d'Activitats d'Aprenentatge Basades en la Xarxa D'altra banda, els professors que comprenen cabalitat com es creen documents d'aprenentatge per a la Xarxa, poden utilitzar el model de MiniQuests per desenvolupar múltiples activitats instructives en un temps relativament curt, infonent al seu procés d'ensenyament, de manera ràpida i efectiva, experiències d'aprenentatge que es recolzin en investigació.

Taula comparació webquest i miniquest! la podem trobar a: http://craaltaribagorza.net/



Més informació a:

http://www.eduteka.org

http://www.juntadeandalucia.es/averroes/manuelperez/profesores/webquests/miniquests.htm

http://www.eduteka.org/pdfdir/DiferenciasMiniquest.pdf

On fer una miniques?

http://www.juntadeandalucia.es/averroes/cepmotril/webquest/genemini/mini.htm

Exemple:

http://web.educastur.princast.es/cp/villaleg/segundociclo/Miniquest/quijote.htm

http://web.educastur.princast.es/cp/villaleg/segundociclo/Miniquest/quijote.htm

http://www.redtic.es/imagen09/descargas/fichas_metodologia/miniquest/mejorar_vida_del_pasado.pdf

http://www.redtic.es/imagen09/descargas/fichas_metodologia/miniquest/un_dia_en_la_historia.pdf

Que en pensem?

Personalment creiem que les Miniquests, iguals que les webquests són uns complements importants per a l’aprenentatge.

Però les miniquests tenen la característica que són més senzilles i ràpides que les webQuests, l’autonomia que es treballa en els alumnes es més reduïda, per tant creiem convenient utilitzar un temps superior per a realitzar les activitats, ja que amb menys temps els alumnes els hi serà més difícil reorganitzar els seus esquemes mentals a l’hora del assimilar el nou aprenentatge.

Segons el nostre punt de vista, les miniquests serien complementaries a l’escola, és a dir, tindria un grau de funcionalitat més elevat en altres institucions com ; a casa a esplais o a ludoteques on la realització de les activitats estiguessin enfocades a un repàs del nou coneixement assimilat a l’escola.

2 comentarios:

  1. Llegint el vostre blog, he vist que heu posat informació sobre les Webquest i les miniquest, quina creieu que és més útil???

    ResponderEliminar
  2. Una no li lleva importància a l'altra, una es més senzilla que l'altra però d'útils les dos ho són ja que tenen la mateixa finalitat. Gràcies!

    ResponderEliminar